Blow-up

Hieronder ziet u diverse voorbeelden van blow-ups gemaakt met de Massivit 3D-printer.

“Hashtag selfie-reclame”

Iedereen is gevoelig voor 3D-reclame. Denk maar eens na over welke reclames jouw nog bij zijn gebleven die je tegenkomt langs de weg. Grote kans dat dit niet de advertenties zijn in de bushokjes, maar juist de driedimensionale objecten langs de weg. En waar zijn jouw kinderen gevoeliger voor? Een kind krijgt direct zin in een ijsje als hij of zij een groot blowup ijsje ziet staan bij de plaatselijke ijsboer.

In Nederland wordt er al gebruik gemaakt van 3D-reclame en blowups, zeker in de grotere steden en op events is dit vaak aanwezig, maar het kan beter, vaker en meer. Voor 2D-reclame zijn we (bijna) immuun geworden, mits er geen heftige statements worden gemaakt op een poster trekt het meestal niet onze aandacht. Met 3D-reclame is dat anders. We leven in een tijdperk waarbij iedereen beschikt over een telefoon met camera en wifi. Twee ingrediënten om makkelijk een selfie te plaatsen op Instagram of Facebook. Als een bedrijf dus zorgt voor een gave blowup van een product en deze neerzet in een winkelcentrum, dan is dit een unieke kans om je product te promoten: maak een selfiepunt, koppel een #hashtag en een prijsvraag aan je product en violá de jongerengeneratie doet de rest!

Reclame heeft alles te maken met herkenning. Een bedrijf of product moet herkenbaar zijn. Als jij wil dat jouw bedrijf of product eruit springt spelen kleuren, logo’s en vormen belangrijke rol. Daarbij is het ook belangrijk om erover na te denken wat je met je 3D-object wilt bereiken. Wil je een selfie uitlokken? Dan moet je natuurlijk gebruik maken van een makkelijke #hashtag, maar het product moet ook uitnodigen om een selfie mee te maken. Hoe gekker en creatiever de foto, hoe meer er over een foto ‘gepraat’ gaat worden. Een blowup-banaan nodigt waarschijnlijk meer uit tot het maken van een selfie dan een blowup van een boek.